Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

Hallo mensen,

We zijn bezig voor een nieuwe huis (nieuwbouw) en zijn met onze financiering bezig. Van mijn tussenpersoon begreep ik dat Aegon (datum van vandaag 04-08-2010) het beste uit de bus kwam. Mijn tussenpersoon heeft een offerte gemaakt wat jullie hieronder kunnen zien.

Even onze situatie proberen te schetsen..

>Man vrouw allebei vast contract
>gezamenlijke inkomen 54.594
>als het goed is zijn ze van plan om in december met de bouw te starten ( er moeten als het goed is nog een paar woningen verkocht worden)
> huis kost 230.000, de makelaar schat op 9000 bouwrente wat wij uit ons eigen zak willen betalen ( is dit bedrag als ik hem NIET in mijn hypotheek mee financier fiscaal aftrekbaar?
> we willen een bedrag van 260K lenen ( 24.000) meerwerk en verbouwingskosten) +
Notariskosten hypotheek* Ôé¼ 750,-
Borgtochtprovisie NHG* Ôé¼ 1.432,-
Bemiddelingsvergoeding* Ôé¼ 2.500,-




Geldverstrekker : AEGON Combinatie
Passeerdatum : 15-12-2010
Rentes zijn inclusief :
Rente korting voor Nieuwbouw = -0,2% (geldt niet voor variabele-, orientatie- en Krediethypotheekrente).
Rente korting door digitaal aanleveren aanvraag = -0.1%.
Uw rentekeuze is offerterente.


Leningdeel 1:
Hypotheekvorm : AEGON SpaarHypotheek
Bedrag box 1 : Ôé¼ 150.000,-
Bedrag box 3 : Ôé¼ 0,-
Rentevastperiode : 10 jaar vast
Looptijd : 30 jaar
Rentepercentage : 4,3 %

Verzekering bij leningdeel 1:
Een AEGON SpaarHypotheek Verzekering (spaarverzekering) van AEGON Verzekeringen met verzekeringnemers uzelf en uw partner met een doelkapitaal van Ôé¼ 150.000 tegen een premie van Ôé¼ 228,75 per maand. Bij overlijden van de cli├½nt wordt een bedrag uitgekeerd van Ôé¼ 150.000. Bij overlijden van de partner wordt een bedrag uitgekeerd van Ôé¼ 150.000.
Leningdeel 2:
Hypotheekvorm : AEGON Aflossingsvrije Hypotheek
Bedrag box 1 : Ôé¼ 110.282,-
Bedrag box 3 : Ôé¼ 0,-
Rentevastperiode : 10 jaar vast
Looptijd : 30 jaar
Rentepercentage : 4,3 %

Vrije verkoopwaarde : Ôé¼ 230.600,-
Executiewaarde : Ôé¼ 241.542,-
WOZ waarde : Ôé¼ 230.000,-
Bruto maandlasten: Ôé¼ 1.161
Netto maandlasten: Ôé¼ 814

wat denken jullie in eerste instantie? Als er wat dingen ontbreken dan hoor ik het wel van jullie.. Alvast bedankt
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

niet slecht ,alleen wat zijn de advieskosten en waarom geen 20 jaar 4,65%
hofrand5892
Berichten: 381
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 11:36 am

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door hofrand5892 »

Heer,

Uitstekend voorstel. Scherpe rente en uitstekende voorwaarden. Nog wel even naar bemiddelingsvergoeding vragen...

Fransjan: Kun je bij Aegon bij bouwen op kavel volstaan met een voorlopige bouwvergunning of moet je definitieve hebben?

Trader648
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

men volgt NHG ,geen idee ,lijkt me zelf niet ,want de benaming zegt genoeg ...

is die 6 weken het probleem dan ???
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

fransjan schreef:niet slecht ,alleen wat zijn de advieskosten en waarom geen 20 jaar 4,65%
uhmm Ik denk en dacht 10 jaar wel lang genoeg was/is.

10 jaar 4,30%
20 jaar 4,65%

Hoeveel zou dit mij netto schelen eigenlijk in een maand? Heeft iemand hier een berekening voor? nu zit ik op 1160 bruto (4,3%) 814 netto

advieskosten waren 2500 euro ( maar hierover kan ik als het goed is ook nog onderhandelen). Er zullen misschien wel tussenpersonen zijn die minder willen.. Als dit zo is kunnen jullie dit hier ook wel vermelden :wink:
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

hofrand5892 schreef:Heer,

Uitstekend voorstel. Scherpe rente en uitstekende voorwaarden. Nog wel even naar bemiddelingsvergoeding vragen...

Fransjan: Kun je bij Aegon bij bouwen op kavel volstaan met een voorlopige bouwvergunning of moet je definitieve hebben?

Trader648
bedoel je met bemiddelingsvergoeding de afsluitkosten die mijn tussenpersoon krijgt? Zo ja deze staat op 1% maar ga er natuurlijk over onderhandelen.
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

daarnaast zit ik mensen met 2 dingen in mijn hoofd...

Wanneer zal ik mijn financiering regelen?

Start van de woningen (nieuwbouw) begint als het goed is in december 2010. Het heeft toch geen zin om 4 maanden van te voren een finaciering te regelen. Volgens mij is de offerte ook ziet zo lang geldig. Want ik moet hem wel passeren bij Aegon binnen 3 maanden. Via de makelaar heb ik begrepen dat er eerst nog wat woningen verkocht moesten worden voordat ik bij de notaris langs kon. de Koopovereenkomst is ook nog niet ondertekend, de makelaar zet mij een beetje onder druk om hem te ondertekenen.

Daarnaast zit ik ook met het volgende. Bouwrente.. of te wel renteverlies tijdens de bouw

Vanaf september moet ik rente over dat grond betalen
In december willen ze beginnen met de bouw
Volgend jaar december in 2011 zijn ze als het goed is (hoop ik dan) klaar met bouw

Mijn tussenpersonen adviseren mij om een bedrag van 9500 euro ( heeft de makelaar berekend) dus de bouwrente uit mijn eigen zak te betalen en niet mee te financieren in de hypotheek. Is dit bedrag totaal fiscaal aftrekbaar? Wat fiscaal aftrekbaar is toch eenmalig?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

voordat je gaat onderhandelen over de afsluitprovisie ,eerst maar een adviseur zoeken die je advies kan geven ..

tevens is het vreemd ,dat je in deze tijd in september al voor de grond gaat betalen ,terwijl je nog geen eigenaar bent,dat zijn zaken ,waar je direct over moet onderhandelen ..

waarom heeft het geen zin de financiering nu te regelen ??? denk je dat de hypotheekrente gelijk of lager is in december ??
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

fransjan schreef:voordat je gaat onderhandelen over de afsluitprovisie ,eerst maar een adviseur zoeken die je advies kan geven ..

tevens is het vreemd ,dat je in deze tijd in september al voor de grond gaat betalen ,terwijl je nog geen eigenaar bent,dat zijn zaken ,waar je direct over moet onderhandelen ..

waarom heeft het geen zin de financiering nu te regelen ??? denk je dat de hypotheekrente gelijk of lager is in december ??
ten eerste denk ik dat de rente tot december zal gaan dalen.. ten 2e moet ik bij aegon binnen 3 maanden passeren. Ik ben bang dat ik binne 3 maanden niet langs de notaris kan gaan omdat er nog een paar woningen verkocht moten worden. Na die 3 maanden moet ik een boete betalen :(
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door Houston »

benim schreef:
10 jaar 4,30%
20 jaar 4,65%

Hoeveel zou dit mij netto schelen eigenlijk in een maand? Heeft iemand hier een berekening voor? nu zit ik op 1160 bruto (4,3%) 814 netto
Dit is een van de eerste dingen die uitgelegd worden in een advies.... Maar goed, voor 2500 euro die ook eens onderhandeld moeten worden kunnen ze ook weer niet al te veel tijd investeren zullen we maar zeggen.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

eerst maar eens een adviseur zoeken ..

bij nieuwbouw is de offerte 12 maanden houdbaar,waarvan 6 maanden zonder extra kosten en dan kijkt me of de rente niet hoger is ..
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

Kan iemand misschien het onderstaande beantwoorden:

daarnaast zit ik mensen met 2 dingen in mijn hoofd...

Wanneer zal ik mijn financiering regelen?

Start van de woningen (nieuwbouw) begint als het goed is in december 2010. Het heeft toch geen zin om 4 maanden van te voren een finaciering te regelen. Volgens mij is de offerte ook ziet zo lang geldig. Want ik moet hem wel passeren bij Aegon binnen 3 maanden. Via de makelaar heb ik begrepen dat er eerst nog wat woningen verkocht moesten worden voordat ik bij de notaris langs kon. de Koopovereenkomst is ook nog niet ondertekend, de makelaar zet mij een beetje onder druk om hem te ondertekenen.

Daarnaast zit ik ook met het volgende. Bouwrente.. of te wel renteverlies tijdens de bouw

Vanaf september moet ik rente over dat grond betalen
In december willen ze beginnen met de bouw
Volgend jaar december in 2011 zijn ze als het goed is (hoop ik dan) klaar met bouw

Mijn tussenpersonen adviseren mij om een bedrag van 9500 euro ( heeft de makelaar berekend) dus de bouwrente uit mijn eigen zak te betalen en niet mee te financieren in de hypotheek. Is dit bedrag totaal fiscaal aftrekbaar? Wat fiscaal aftrekbaar is toch eenmalig?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

de offerte is geen 3 maanden geldig ,maar 12 maanden ,waarvan 6 maanden zonder kosten ...tevens heb ik de argumentatie al gegeven ,dat rente ook weleens de neiging heeft om te stijgen ..

renteverlies tijdens bouw ,namelijk die 9500 is niet fiscaal aftrekbaar indien extra meegefinancierd ,wel de betaalde rente
benim
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 aug, 2010 3:00 pm

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door benim »

fransjan schreef:de offerte is geen 3 maanden geldig ,maar 12 maanden ,waarvan 6 maanden zonder kosten ...tevens heb ik de argumentatie al gegeven ,dat rente ook weleens de neiging heeft om te stijgen ..

renteverlies tijdens bouw ,namelijk die 9500 is niet fiscaal aftrekbaar indien extra meegefinancierd ,wel de betaalde rente
en met betaalde rente bedoel je?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Mijn situatie Nieuwbouw met AEGON

Bericht door fransjan »

de te betalen hypotheekrente gedurende de bouw ,volgens zeggen 9500 euri,s .

indien je die 9500 mee financierd ,is dat deel box 3 en niet aftrekbaar .......
Plaats reactie